Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren en om advertenties te filteren naar uw interesses. Als u geen cookies wilt accepteren, kunt u hier klikken voor meer informatie.

OK

triage

logo-HPV37  tel

Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage. Triage zorgt er voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bijv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener.

 

IN ENGLISH

 

Whenever you call the practice, you will speak to one of our assistants. She will ask for the reason you want to make an appointment with the doctor. Therefore she will need to ask you some questions, regarding the complaints you have. This is called triage.  Triage is a way of safely managing increasing demands, while also meeting patients understandable desires for a timely response to their request for healthcare. The purpose is to ensure that the patient is referred to the appropriate doctor for the appropriate level of care and within an appropriate period of time.